Dinnies.nlDinnies.nl  IndexIndex  Berichten sinds laatste bezoekBerichten sinds laatste bezoek  KalenderKalender  FAQFAQ  ZoekenZoeken  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  Dinnies HyvesDinnies Hyves  Uitschrijven/AfmeldenUitschrijven/Afmelden  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

'Zit in de familie' geen excuus voor overgewicht

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 82
Registratiedatum : 19-08-10

BerichtOnderwerp: 'Zit in de familie' geen excuus voor overgewicht    wo sep 01, 2010 8:33 pm

AMSTERDAM - Wie kampt met overgewicht kan de schuld niet meer geven aan familieleden met hetzelfde probleem. Een lichte vorm van fysieke beweging kan al zorgen voor afname van overgewicht, meldt The Sun.

Onderzoekers van het Medical Research Council en de University of Cambridge hebben onderzoek gedaan naar genetische oorzaken van overgewicht. Door dagelijks licht te bewegen, kun je de effecten van zogenaamde ’vet-genen’ tegengaan.

”Uren doorbrengen in de sportschool of het rennen van een marathon hoeft niet. Een rondje lopen met de hond of dagelijks tuinieren kan het risico dikker te worden al laten afnemen met minstens veertig procent”, menen de onderzoekers.

Er zijn ruim twintigduizend volwassenen ondervraagd naar hun dagelijkse fysieke routines, wat dit het grootste onderzoek van zijn soort maakt. De onderzoekers menen dat hun bevindingen een einde maken aan de mythe dat overgewicht onvermijdelijk is, wanneer dit al in de familie voorkomt.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/7530329/___Zit_in_de_familie__geen_excuus__.html?p=27,2
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken http://dinnies.actieforum.com
Joke

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 30-08-10
Leeftijd : 52

BerichtOnderwerp: Re: 'Zit in de familie' geen excuus voor overgewicht    vr sep 03, 2010 6:06 pm

Nou daar ben ik het totaal niet mee eens, overgewicht in de familie komt wel degelijk voor, en daar helpt een half uurtje lopen echt niet voor Wink
Profiel bekijken
Tinker Bell

Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 29-08-10
Leeftijd : 40

BerichtOnderwerp: Re: 'Zit in de familie' geen excuus voor overgewicht    zo sep 05, 2010 3:33 pm

Ja de meeste mensen bewegen toch heus wel iets... Ik ken mensen die minder bewegen als dat ik doe en ook echt wel snoepen en toch een stukkie luchter zijn... dat zit toch in je genen lijkt me? De één heeft meer aanleg als een ander. En ja natuurlijk: ieder pondje gaat door het mondje, maar toch.
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: 'Zit in de familie' geen excuus voor overgewicht    

'Zit in de familie' geen excuus voor overgewicht
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Smilies, en buttons voor BBCode werken niet [opgelost]

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum